Poslovanje Skupine Elektro Gorenjska

Leto 2024 je bilo za Skupino Elektro Gorenjska prelomno. Sprejeta je bila nova Strategija trajnostnega razvoja družbe Elektro Gorenjska za obdobje od 2024 do 2028, ki je začrtala strateško osredotočenje podjetja na osnovno dejavnost distribucije električne energije. Ohranili smo pozitivno poslovanje, kar potrjuje stabilnost in trdnost Skupine Elektro Gorenjska.

Z vlaganji v infrastrukturo, razvoj in digitalizacijo smo postavili temelje za trajnostno in inovativno prihodnost. Začeli smo zavzemati še aktivnejšo vlogo pri spodbujanju trajnostnega razvoja gorenjske regije. Pomemben korak na poti realizacije strategije je bila tudi izvedba postopka odprodaje hčerinske družbe Gorenjske elektrarne, ki predstavlja jasnejšo usmerjenost in večji strateški fokus. S temi odločitvami smo si odprli prostor za dodatna vlaganja v infrastrukturo, digitalizacijo in trajnostne rešitve, s čimer postavljamo temelje za našo prihodnost.

Pozitivno poslovanje kot dokaz stabilnosti in trdnosti

Kljub zahtevnim razmeram v okolju je Skupina Elektro Gorenjska tudi v letu 2024 poslovala stabilno in dosegla pozitiven poslovni izid. Ustvarili smo 48,3 milijona evrov čistih prihodkov od prodaje ter 3,8 milijona evrov čistega dobička, kar potrjuje trdnost in odpornost našega poslovanja. Skupno smo naložbam namenili 30,9 milijona evrov, kar je 6% več kot v letu 2023. To potrjuje našo usmerjenost v dolgoročen razvoj, nadgradnjo infrastrukture in podporo trajnostnim usmeritvam.

Zanesljivost in kakovost ostajata naš zaščitni znak

V letu 2024 smo ponovno dokazali, da sta zanesljivost in kakovost oskrbe z električno energijo naši ključni prednosti.

V lanskem letu je kazalnik SAIDI za Elektro Gorenjska znašal 18,79 minut, pri čemer je slovensko povprečje znašalo 43,95 minut. To pomeni, da je bilo omrežje Elektra Gorenjska v lanskem letu dvakrat boljše od slovenskega povprečja. Tudi kazalnik SAIFI in izgube v omrežju (3,73 %) ostajajo pod povprečjem v državi (4,25 %).

Naše elektrodistribucijsko omrežje je v lanskem letu obsegalo že 5.536 km, z električno energijo smo oskrbovali 92.928 uporabnikov. Ti rezultati potrjujejo našo sposobnost, da kljub naraščajočim obremenitvam in tehnološkim izzivom zagotavljamo visoko raven operativne učinkovitosti ter nemoteno in varno oskrbo naših uporabnikov. Zagotavljanje stabilne in zanesljive dobave električne energije tako ostaja v središču delovanja Elektra Gorenjska.

Zavzeti, inovativni, predani

Konec lanskega leta smo v Skupini Elektro Gorenjska zaposlovali 332 sodelavk in sodelavcev.

Rezultati lanske Gallupove raziskave zavzetosti so pokazali, da je kar 39 % naših zaposlenih aktivno zavzetih, kar je dvakrat višji delež od slovenskega povprečja, ki znaša 16 %. Ta izstopajoč rezultat ni naključje, temveč je odraz strateškega pristopa k upravljanju organizacijske kulture, notranjih procesov in razvoju kadrov. Povprečen obseg izobraževanj je znašal 24,46 ure na zaposlenega, kar potrjuje našo zavezanost k stalnemu učenju in rasti.

Odgovorno do narave in ljudi

V Skupini Elektro Gorenjska smo v letu 2024 pomembno okrepili svoja prizadevanja na področju trajnosti. Okoljske naložbe so dosegle 27,1 milijona evrov, kar pomeni skoraj 25-odstotno rast v primerjavi z letom 2023, ko so znašale 21,7 milijona evrov. Z naložbami v pametno omrežje, obnovljive vire in energetsko učinkovitost tako aktivno soustvarjamo okolje, ki prinaša dolgoročne koristi za uporabnike, skupnost in naravo.

S pomočjo sredstev projektov GreenSwitch in Načrta za okrevanje in odpornost  posodabljamo distribucijsko elektroenergetsko omrežje v skladu z naraščajočo porabo električne energije iz obnovljivih virov. Z vlaganji v izgradnjo transformatorskih postaj in nizkonapetostnega omrežja bomo pospešili celovit razvoj in vodenje distribucijskega omrežja za večjo zmogljivost, odpornost proti motnjam, naprednost, povezljivost in prilagodljivost omrežja, kar bo omogočilo izkoriščanje prožnosti virov in bremen ter pospešeno uvajanje e-mobilnosti, vključno s polnilnimi mesti za električna vozila ter vključevanje naprav za proizvodnjo in shranjevanje električne energije iz obnovljivih virov energije.

V lanskem letu smo v naše omrežje priključili 34,8 MW dodatne moči iz obnovljivih virov, kar pomeni več kot 20 % povečanje v primerjavi z letom prej. Skupno smo do sedaj omogočili že 185,9 MW priključene obnovljive moči, s čimer postajamo ključni akter pri energetski preobrazbi in razogljičenju gorenjske regije. Rast priključevanja obnovljivih virov odraža jasno zavezanost trajnosti in našo pripravljenost, da tudi infrastrukturno podpremo vedno večje povpraševanje po zeleni električni energiji.

Vključili smo se tudi v pilotni projekt za trajnostni razvoj biosfernega območja Julijske Alpe, kjer skupaj z 12 partnerji razvijamo rešitve za zeleno samooskrbo z električno energijo. Naš trajnostni pristop dopolnjujemo tudi z aktivno podporo lokalni skupnosti, ki jo uresničujemo skozi sponzorstva, donacije in povezovanje s športnimi, kulturnimi in humanitarnimi organizacijami.

Naša prizadevanja za odgovoren odnos do narave in ljudi potrjuje tudi visoka ocena našega trajnostnega delovanja. V lanskem letu smo dosegli visoko oceno ESG (8,7 od 10) ter tako utrdili svoj položaj kot primer dobre prakse med slovenskimi energetskimi družbami.

Na čelu digitalne preobrazbe slovenske elektrodistribucije

Skupina Elektro Gorenjska se je tudi v letu 2024 uvrščala med vodilne akterje digitalne transformacije v slovenski elektrodistribuciji.

Z uvedbo virtualnega agenta EGON, ki uporabnikom in zaposlenim omogoča 24/7 dostop do ključnih informacij, smo naredili velik korak k boljši uporabniški izkušnji in podpori. Nadaljevali smo tudi z ambicioznimi razvojnimi projekti digitalizacije omrežja, kot je napredni sistemi ADMS, digitalni dvojček DigiGRID in sistem za upravljanje meritev MDMS. Ob tem smo sistematično skrbeli za kibernetsko varnost, in sicer s pripravo na novo zakonodajo (NIS2), ter dodatno utrdili inovacijsko kulturo z izvajanjem projektov, kot sta #TopStart in Transformatorfest.

Vse to dokazuje, da znamo povezovati tehnologijo, znanje in vizijo – za prihodnost, ki je pametna, digitalna in varna.

Korporativna integriteta postaja del naše kulture

V letu 2024 smo pomembno okrepili tudi področje korporativne integritete. Vzpostavili smo funkcijo pooblaščenca za skladnost poslovanja, uvedli mehanizme za preprečevanje korupcije in neetičnih praks ter uspešno sodelovali v nacionalni vaji "Odpornost 2024". Zunanja presoja sistema vodenja kakovosti (iSVK) ni ugotovila nobenih neskladij, kar potrjuje, da je naše poslovanje odgovorno, nadzorovano in usmerjeno v trajnostno odličnost.

Prihodnost: osredotočeno, trajno, zanesljivo

Naš pogled za prihodnost ostaja jasen – še naprej želimo zagotavljati najbolj zanesljivo oskrbo z električno energijo na Gorenjskem, ohraniti vlogo zglednega podjetja in ostati osrednji akter prehoda v trajnostno in digitalno družbo.

Nova strategija za obdobje od 2024 do 2028, sprejeta v lanskem letu, odraža to usmeritev – osredotoča se na osnovno dejavnost distribucije, postopno opušča koncept Skupine, krepi trajnostno upravljanje sistema in postavlja temelje za pridobitev lastne koncesije. S tem postavljamo trdne temelje za dolgoročno uspešno, pregledno in trajnostno naravnano prihodnost.

Več o poslovanju družb Skupine Elektro Gorenjska je na voljo v letnih poročilih.